Faste læsere

Om mig

Mit billede
Fyn, Denmark
Startede som kystfisker og gik så over til at fiske på søerne på sjælland. En venlig sjæl tog mig med ud i hans båd og derefter startede jeg selv op med at dørve i en korsør pram på Halskov rev. Siden er det kun trolling der tæller. Jeg har været så heldig at kunne kombinere min hobby med mit arbejde.

fredag den 15. januar 2010

Landskampen.

Landskampen stod mellem en Bornholmer sammen med 2 importere Danskere af anden herkomst (fynbo og Sjællænder) og laksen ved Bornholm. Den kamp mente vi at den ville vi vinde, meeen som et ordsprog siger: den der ler sidst ler bedst.
Vi havede allierede os med nogle lokale skønheder, iform af brislinger og lidt endegrej fra de 1000 søers land, Finske styrthjelme. nu kunne intet gå galt.
Turen ud til "jagtmarken" gik stille og roligt, der var risiko for overisning, så Per Verona tog det stille og roligt.
Der gik en time, så var den første laks på og Preben fra Sjælland blev bedt om at smide sine hansker så han kunne fejde sin første laks, men inden han fik hanskerne af var fisken væk, SATANS, ind med styrthjelmen, brislingen var væk, kigge og mærke på krogen, vi kan jo ikke fiske med en sløv krog men sløv var den langt fra. nå, en ny brisling fik styrthjelmen på og ud igen.
Så gik der ca 1½ time så høret vi et vræl, der bud efter en apex, fisket på yderste sideplaner, 2 mand røg ud på dækket, for nu skulle det være, men der dejlige lyd fra kanrren på multihjulet stoppede da Per tog fat i stangen og som kun Per kan sige det, Helvede og patter, den slap også væk.
Der med stod det 2 - 0 til laksen.
Vi fik ikke flere kontakter / tilbud og måtte noget slukøret sejle i havn igen.
Alt i alt en god tur med et par tilbud og hyggelig samvær.
Laksen er der ude og vil gerne bide selvom vandet er pissekoldt, temp. lå idag mellem 1,5 og 2,5 grader.
Der er ikke så lang tid til jeg er tilbage og der skal jeg nok få min HÆVN.
Aftenen sluttede på Hansens bøfhus, stor bøf, rødvin og med en del fiske(løgn)historier. :)

Ingen kommentarer: